Välkommen!

Roligt att du har hittat hit! Jag hoppas att min sida kommer att ge dig någonting i utbyte för tiden du lägger ner på att läsa den. Och i så fall blir jag glad om du har lust att ge mig någonting tillbaka i form av kommentarer, tankar och funderingar.

Jag heter Christer och tänkte skriva ett eller två inlägg varje vecka. Jag jobbar som lärare, är intresserad av världen runtomkring mig och min hobby är att fota. Därför antar jag att min blogg kommer att handla en del om skola & utbildning, funderingar kring aktuella händelser och att det kommer att dyka upp en och annan bild...

Den första bilden på sidan är ju profilbilden. Ingen hög kvalité direkt, men den påminner mig om en härlig stund i somras. Bilden är tagen av min flickvän Hanna och platsen är Fjällbacka. Vi bilade i södra Sverige och bodde i ett litet tvåmannatält i två veckor. När vi planerade resmålen läste både Hanna och jag böckerna av Camilla Läckberg som utspelar sig i Fjällbacka och i samma veva fick vi reda på att en bekant skulle jobba på en krog i Grebbestad under sommaren. Orterna ligger precis brevid varandra och därmed var det stoppet spikat. Vädret var inte det bästa, men det blev en vild och rolig kväll i Grebbestad och en fika i hamnen och promenad i Fjällbacka. Att se miljöerna man läst om förhöjer ju upplevelsen av böckerna och vi flippade ur totalt och skrattade hysteriskt när vi körde igenom Fjällbacka:

-Kör försiktigt! Gösta står säkert bakom krönet och tänker stoppa oss!

För det vet vi ju alla; att polisen Gösta inte har mycket till övers för sommargäster och turister, eller hur?


Jag har placerat min blogg i Södertälje på bloggkartan.se

Kommentarer
Postat av: Louise

Roligt!

2007-10-23 @ 22:30:31
URL: http://www.lollie.blogg.se
Postat av: Dahlman

olala!! Cool at ge sig ut i rymden så här så att alla kan vara med och tycka om vad du surrar om. Passa dig för "Schulman-sjukan" bara
dvs att känna sig tvungen att leva upp till sin egen hype och göra massa coola grejer hela tiden för att bloggen ska bli kul. Men å andra sidan vet jag hur tortigt ditt liv är(eftersom jag har ett likadant) så det är nog ingen fara. Go Girl!!

2007-10-23 @ 23:54:42
Postat av: Hanna

Krypkörning genom Fjällbacka, en av sommarens mest hysteriska stunder, helt klart! :)

2007-10-24 @ 00:08:50
URL: http://hannamariadenise.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0