Mobbing och svartlistade skolor

image178Mobbing är något som ska tas på största allvar och det är hemskt när inte skolor tar sitt ansvar för att stoppa den. I dag kan vi läsa artikeln "De slog mig med plankor" i AB, och den gör mig självklart upprörd!

Lika upprörd blir jag av länkningen till tidningens Plus-sidor: " Lista: Sveriges värsta skolor, skolorna med flest anmälda mobbningsfall, Sök på din skola"

Är det alltså skolorna som anmäler flest fall som är de värsta?! Jag skulle vilja vända på det; de skolor som anmäler flest fall är de bästa! De tar mobbingen på allvar! I dagens konkurrensutsatta skolmarknad krävs det mod för att anmäla!

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: EsKa

Bra poäng, AB är alltid lika underbara med sin journalistik. ;-)

2008-02-18 @ 21:17:25
URL: http://eska.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0