Konsertrecensioner

The Hives, 4/12 på Annexet    
image90 image91 image96
The Hives är alltid lysande live! Vilken energi och vilka låtar! Riktigt jäkla bra var det och det finns inte mycket mer att säga! Jag delar ut fem pingviner av fem möjliga!
image98image98image98image98image98

Turbonegro, 15/12 på Hovet    
image92 image93
Turbonegro var förband till Marilyn Manson och jag hade faktiskt högre förväntningar på dem än på herr Manson själv. Självklart blev jag lite besviken, så är det alltid med höga förväntningar! Inte för att de var dåliga, men lokalen var i största laget för dem. De gjorde sig mycket bättre i Fryshuset förra året. Vi lär väl aldrig få höra Turbonegro så underbart punkiga som på de första skivorna på ett nytt album, men det glädjer mig att de fortfarande kör några av de låtarna live! Hank Von Helvete och co. får tre pingviner.
image98image98image98


Marilyn Manson, 15/12 på Hovet

image94 image95
Jag hade inga höga förväntningar på Marilyn Manson eftersom jag tycker att den senaste skivan "Eat Me, Drink Me" är hans sämsta någonsin. Jag var t o m lite orolig att de skulle köra alla låtarna i någon slags discotappning pga kattastroflåten "Heart-shaped glasses"! Tack och lov slapp vi det och bjöds på en riktigt bra show med flera av mina favoriter. Jag förstår dock inte hur han kan skippa "Cake and Sodomy" och saknade "Ka-Boom Ka-Boom". Det märks att herr Manson är konstnär och han jobbar med enkla, men effektiva, medel för att bygga upp showen. Hans tid som chockrockare är nog förbi, i alla fall i Sverige. Om han hade räknat med ramaskri för att han torkade sig i skrevet och brände bibeln så blev han antagligen besviken! (AB, SvD, Expressen) Besviken är däremot inte jag, snarare lättad! Fyra pingviner till Mr Manson.
image98image98image98image98

P.S. Bilderna är från bandens hemsidor; inte rätt konserter, de finns med som illustration.

Om ni hamnade här tack vare ett musikintresse kanske ni kan ha glädje av att läsa mina inlägg om andra konserter, om Jimi Hendrix, om musik på nätet eller varför inte om vad jag tycker om Kent?

Länkar till andra bloggar om:
, , , , , ,

Kommentarer
Postat av: HelenaQ

Marilyn Manson e inte riktigt min typ. Har otroligt svårt för honom. Ja du läste rätt.

jag råkade få syn på karln INNAN jag lyssnade på musiken BIG MISTAKE. Det är nog första gången det hänt, att jag efter har sett en musiker inte kunde öppna upp mina sinnen efteråt.

Det enda jag kunde se var....var...var ???
Ja.Exakt.

Musiken ekade tomt..

Ibland blir jag trött på mig själv.

2007-12-17 @ 20:28:21
URL: http://helenaq.wordpress.com
Postat av: Christer

Jag tyckte jag läste ett blogginlägg häromdagen där någon tog upp öppenhet och nyfikenhet, "Människor med vidvinkelsyn som är öppna för andra perspektiv", som positiva egenskaper... :-)

Jag lyssnade i första hand på musiken när jag började gilla honom, för 10-12 år sedan, och jag ska inte säga att karln är direkt vacker, men hans konst är vacker och han uttrycker sina åsikter på ett genialiskt sätt. Titta bara på bilden i mitt inlägg som är en del i hans kampanj mot de amerikanska vapenlagarna! Enkelt, vackert och effektfullt, eller?

2007-12-17 @ 22:34:42
URL: http://christermagister.blogg.se/
Postat av: HelenaQ

jepp..*S*..

skrev jag inte:

" ibland blir jag så trött på mig själv"

det gäller att friskriva sig ibland ;-)

2007-12-18 @ 11:24:57
URL: http://helenaq.wordpress.com
Postat av: HelenaQ

och jag håller med. Bilden väcker onekligen tankar.

2007-12-18 @ 11:26:09
URL: http://helenaq.wordpress.com
Postat av: Vera

Såg Hive´s live i gbg precis inanan dom slog igenom. Det var en av dom bästa konserterna i mitt liv (än så länge). Saharorna tillhör samma liga om sveriges bästa liveband.
Nu till Eskilstunas stolthet Kent. Håller med om att dom gör gnälligalåtar nu för tiden. Annat var det på Isola och B-sidoralbumen. Dom e helt okej. Resten är crap. Har sett dom live 1 gng (kalasturnén) o det räcker.
Marilyn Manson ... hmmm ..... en fjolla med ett fjolligt förnamn. Suger. Det tycker jag i alla fall ;)

2007-12-18 @ 19:27:34
URL: http://verasvarld.blogspot.com/
Postat av: Christer

Jag såg Hives och Hellacopters förra sommaren på skansen och den kvällen är svårslagen, men den bästa i mitt liv...det vågar jag inte uttala mig om! Ramones och Iggy Pop samma år på Hultsfred hamnar långt upp på listan...

I somras såg jag Sahara Hotnights på Gotland, och var inte imponerad. Då var både Bo Kaspers och The Ark, som spelade samma kväll, bättre. Det kanske är med dem som jag skrev om Turbonegro, de blir bättre i en liten lokal. Muttrar och svär föresten fortfarande då och då när jag kommer på att jag missade Donnas för ett par veckor sedan!

Fjolligt förnamn! :-) Ja, så kan man ju se det! Det är taget efter Marilyn Monroe, och ska tillsammans med efternamnet, taget av en massmördare, symbolisera den goda och onda sidan av oss alla...

2007-12-18 @ 21:14:16
URL: http://christermagister.blogg.se/
Postat av: Magistern

Var på samma konsert som du. Manson - jävligt bra. Turbonegro - sämsta jag någonsin sett/hört.

2007-12-21 @ 19:56:30
URL: http://adjunkt.wordpress.com

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0