Exhibitionism och voyeurism

Mitt förra inlägg fick mig att tänka på det här med exhibitionism och voyeurism.

I somras när jag och Hanna var i Visby stod vi på en markerad utsiksplats och fotade staden. När jag fotade en översiktsbild fångade mitt vältränade mansöga upp formen av en kvinnokropp i ett fönster, och jag zoomade förstås genast in området (ja, vi män är alla karlslokar). Därmed är det ju klart hur det står till med min voyeurism, men hur fungerade hon? Var det bara en slump att hon gick omkring i lägenheten i stringtrosor, utan att dra ner persiennerna, i en lägenhet med insyn från en av Visbys populäraste utsiktspunkter? Eller var det något hon gjorde dagligen? Var det kanske hennes lilla sommarkick? Eller är hon ett oskyldigt offer?

Är det något fel på mig som inte kan låta bli att titta i liknande situationer? För tro mig, det är varken första eller sista gången jag tittar till lite mer än nödvändigt! Bör jag ha dåligt samvete för det? Bör hon skämmas om hon visade upp sig medvetet? Och hur är det egentligen med alla tjejer i de djupa urringningarna? Hur exhibitionistiskt är det? Är jag en mansgris som inte kan låta bli att titta?

Fundera på det mina vänner! Och dela gärna med er av era tankar och erfarenheter!

Själv tror jag att jag delvis svarade i mitt förra inlägg, i alla fall när det gäller exhibitionismen. Det gäller att hitta sin egen gräns. Att hålla sig inom ramen för vad man riskerar att ångra. Att inte låta sin sunda stolthet övergå till någonting fult. Som min gode vän Dahlman skrev i en kommentar så är vi många som lever ganska torftiga liv och har ett behov av lite spänning i vardagen. Var det inte allas våra kryddflickor som sa "Spice up your life"?!

Men då krävs det väl att någon lägger märke till det? Att någon tittar?

                                                                  
                         Översiktsbilden                            Zoomat



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: DrFredo

Jadu, Christer. Va vore livet utan härliga överraskningar som t.ex. en lättklädd kvinna i ett fönster. Varför sluta titta, förstår jag inte. Kvinnokroppen är en av de vackraste skapelser på jorden. Plåta på bara, skulle jag ha gjort.
Kul med en blogg av en kompis!!

DrFredo

2007-10-28 @ 05:30:57
Postat av: Labia

Först och främst: Om man ska vara PK så måste hon väl godkänna att den där bilden läggs upp för allmän beskådning, med eller utan kläder.

Ingen av er bör skämmas! Hon spatserar ju runt och älskar sin kropp, finns ingen skam alls. Och DU, som den karl du är, SKA titta. Annars är reptilhjärnan ur led ;)

Några som kommer läsa min kommentar kommer säkert tänka "fy, vilken mansgris hon är" men det är skillnad på att titta och göra. Look, don't touch.

Klart som fan jag tittar när en man går omkring i sin lägenhet med kalsonger! Om jag har en kamera fotograferar jag säkert också glatt, det tyder ju att man "spicar upp sitt life"! :D

2007-11-05 @ 15:18:22
URL: http://viktoriassekret.bloggagratis.se
Postat av: Christer

Återigen, tack för din kommentar Labia! Jag tror faktiskt inte att bilden behöver godkännas eftersom den dels togs på allmän plats, utan att "smyga", och att man dessutom inte ser ansiktet på tjejen.

2007-11-05 @ 15:40:27
URL: http://christermagister.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0