Hall of Fame I

JIMI HENDRIX
image75
"I used to live in a room full of mirrors
all I could see was me
Well, I took my spirit and I crusched the mirrors
and now the whole world is here for me to see"

Jimi Hendrix: Stilbildande, gudomlig gitarrist med en underbar sångröst och fantastisk energi. Tråkigt nog också ett exempel på en artist som lät drogerna ta över livet och som förkroppsligade rockdevisen "better to burn out than to fade away".

Mymlan
skrev om fåfänga för ett tag sedan och det här citatet belyser min, och troligen Jimis, åsikt. Det är helt OK att göra sig vacker och att tycka om sig själv, men fåfängan får inte gå så långt att den leder till narcissism.

Hall of Fame är ett nytt inslag i min blogg där jag tänker belysa några av världens största artister, enligt mig!


Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Charming man

Gillar du julen mer än nyår?

2007-12-10 @ 00:37:03
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Christer

Svår fråga! Jag gillar inte jul, och jag avskyr nyår... Det är som pest eller kolera!

2007-12-10 @ 00:43:38
URL: http://christermagister.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0