Psykbryt av kollektivtrafiken

image194En eller två gånger i veckan åker jag från Södertälje till Lärarhögskolan i Stockholm. Resan tar drygt en och en halv timme med kollektivtrafiken, jämfört med 20-25 minuter med bilen. "Något ska man ju göra för miljön", har jag tänkt och stått ut med buss, pendeltåg och tunnelbana... Men det vete f*n om det inte är nog nu!

I dag betalade jag alltså 90 kronor för att ta mig fram och tillbaka. Jag skumpade fram i ett gammalt dragigt tåg i alldeles för intimt sällskap med andra stressade kollektivkämpar, blev knuffad genom centralen och fick äran att stående avnjuta stadens tunnelbanesystem...

Är det bara jag som ser hur centralstationen ser ut föresten?! När jag föstes fram mot tunnelbanan var det enda som hindrade mig från att skrika högt att jag hade skön musik i öronen som avskärmade mig från misären runt omkring mig!

För att avsluta lite gladare så bjuder jag på en av de sköna låtarna som räddade mitt psyke i morse. Londonresan fick mig att snöa in på Brittpop, så här kommer Kaiser Chiefs:

                                         
Länkar till andra bloggar om: , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0