Dagens lycka

   image60

MUSIK, hur skulle jag kunna leva utan musik?!

Hårdrock och punk är väl grunden i min musiksmak, men jag "lyssnar på allt", som det brukar heta! Det är förstås inte sant, men de flesta stilar slinker igenom. Just nu är det mycket gladpop, men jag vill särskilt flagga för The Solution (bluesrock med Nicke Andersson från The Hellacopters) och Rocket From The Crypt (lite hårdare rock med blås!).

Visste du att: Det är större risk att du dör av en champangekork, än av en giftig spindel!



Länkar till andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Jigsaw

Självklart har jag hört "Reign in blood" och "Bonded by blood". Fast det senare albumet "upptäckte" jag inte för så länge sen, så jag har inte lyssnat på det så mycket. Slayer däremot, har jag lyssnat mycket på. Ska jag vara ärlig så föredrar jag nästan "Seasons in the abyss", inte för att "Reign in blood" är dåligt, men jag tycker att "Seasons..." är jämnare på nåt vis. :)

2007-11-22 @ 22:55:14
URL: http://jigsaw.webblogg.se
Postat av: Marianne

*LEEEER*
Med hela ansiktet gör jag för din kommentar. Tänk någon läste: ))
Musik ja... det är något att vara tacksam för och som verkligen kan få en att känna.
Nick Cave får mig att känna...
Ha en bra helg...

2007-11-23 @ 11:51:10
URL: http://www.malla.bloggagratis.se
Postat av: Åsa

Hej!

Tack för din kommentar, även om det dröjt för mig att svara på den, så blev jag glad och förvånad!
Gillar faktiskt skivan mer och mer och de låtarna som känns mest "sådär" nu är väl, puppet on a string, t.h.e.h.i.v.e.s. och giddy up.
Är sjukt avundsjuk på att du ska på konserten. Jag skulle också ha åkt, om de inte lagt konserten på en himla tisdag. Vad är det för sätt liksom!?

Ja det är hemskt med de där stackana som inte bytt arbetsplats på 17 år liksom. Inte konstigt att de är tråkiga och inne i mönster!

2007-11-23 @ 21:44:05
Postat av: Carolina

Haha, en liten rykande glöggmugg kanske jag kan smälla in någonstans. Aldrig fel. Eller en fet bild på julgodis? Åh, i morgon åker ljusstakarna upp i fönstren här hemma (fast resten av familjen protesterar vilt)...

2007-11-25 @ 18:48:20
URL: http://melikey.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0