Dagens lycka

Dagens lyckoämne är "En god bok". Visst är det härligt när man hittar en riktigt bra bok? En sån där som man bara inte kan sluta läsa. En bok som man blir ledsen över att den tar slut.  En som man tänker på under lång tid framöver.
                       image67 
Fantasy är inte direkt min huvudgenre, men ibland är det härligt att förflytta sig till en annan värld. Att slippa den gråa vardagen och verkligheten. Jag valde fantasy i dag för att jag tänkte passa på att tipsa om "Malins bokfemma", och det är hennes tema v 48.


Terry Pratchets humor/fantasy serie om skivvärlden borde ingen missa, även om ni inte läser fantasy i vanliga fall. Stephen Donaldsons serie om "Thomas den klentrogne" är klassiker och Tad Williams har skrivit flera bra böcker: Serien "Otherland" är sci-fi/fantasy och handlar om ungdommar som fastnar i en virtuell värld genom ett dataspel, böckerna om Simon är mer traditionell fantasy och han har dessutom skrivit en bok som heter "Rosornas krig" som är riktigt bra och bara består av en bok, även om den är ganska lång. Det är väl annars det jobbigaste med genren, att få tag på alla böcker i serien och att de ibland är oändliga!


Dagens lycka är ett försök att se det positiva i vardagen, se även: Kärlek och Musik.

För övrigt hoppas jag att ni inte missade snubben med den falska sedeln häromdagen och att ni är försiktiga med var ni placerar era telefoner! Dessutom har Ukrainas medborgare annat att glädjas åt, kolla in deras premiärminister Julia Tymosjenko!


Länkar till andra bloggar om: , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0