Kent - Det låter riktigt illa!

                                       image55

Nu har jag gjort det igen! Jag har genomlidit flera timmar av gnälliga Kent låtar, men det här var sista gången! Nu får det vara nog!

Jag har haft svårt för Kent länge, man kan t o m säga att jag hatar gruppen Kent (inget ont om dess medlemmar, dem känner jag inte)! Problemet är bara att jag inte riktigt har förstått varför... Under åren har jag verkligen försökt att tycka om dem. Köpt deras skivor och lyssnat på dem. Läst deras texter... Men det har aldrig fastnat! Varken text eller musik!

Jag har länge förklarat min avsky med att jag rent allmänt och automatiskt hatar överskattade grupper. Det är så rätt att gilla Kent! Det räcker för att få mig att tycka tvärtom... Men det är inte bara det! Trots att jag försöker bortse från mina fördommar och bara lyssna på musiken så...låter det helt enkelt inte bra! Det är något riktigt fel i den där gnälliga rösten! Texterna ska vi inte ens tala om! Hur ofta har man inte hört folk säga "Jag älskar Kent för deras texters skull", "de är så djupa...". Oxbajs! Bara för att det är svårt att förstå en text så är den inte djup!

Hanna tycker verkligen om Kent och ska på konsert i kväll och därför har jag alltså försökt igen. Visst har de skrivit några bra låtar och knåpat ihop en och annan bra textrad, men helheten! Det är ju så mycket skit mellan de bra delarna, och de delarna låter likadana allihopa. "Den nya plattan låter annorlunda..." Öhh, ursäkta! Med den rösten går det inte att förändra något!

Så, varför gillar jag inte Kent? Jag älskar deppig musik, jag älskar texter med en mening och jag är inte helt rabiat när det gäller mainstream (herregud, jag gillar ju Coldplay)! Nu har jag bestämt mig för att anledning helt enkelt är att jag inte tycker att sången låter bra! Om de inte byter sångare så får de ingen mer chans! Punkt i det kapitlet för min del!


Länkar till andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tittade i din Musik-flik och hittade det här inlägget och jag håller med så himla mycket! Jag har aldrig pallat med den där gnälliga rösten, samma sak med Thåström när han kvider ur sig "Fan, fan, fan...", otroligt irriterande... Somliga låtar har jag dock fått för mig att jag tyckt om när jag läst texterna och själv sjungit dem, men sedan låter det lika förbannat illa när Jocke Berg tar ton ändå, att jag måste stänga av för att inte bli tokig! =)

2008-06-23 @ 10:08:20
URL: http://stalkamig.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0