What is Love?

image175Ja, "vad är kärlek?", brukar man ju fråga och idag är ju en lämplig dag att försöka besvara den. Här kommer mitt försök:

Kärlek är ingenting man väljer, det är något man drabbas av. Inte "drabbas" i en helt negativ mening, utan som i att det är någonting man inte kan motstå! Trots att hjärnan och allt sunt förnuft säger: "Nej, nej, stopp! Lägg av! Det här kommer aldrig att fungera!" så står man där som ett lallande, och leende,  fån och kan inget annat göra än att "göra vad ditt hjärta säger", som det brukar heta...

Kärlek är att ha roligt tillsammans. Kärlek är att trivas tillsammans. Att vilja träffa en person så mycket som bara möjligt. Kärlek är en sexuell passion som är så stark att den ibland tar sig helt vansinniga uttryck!

Ja, jag är kär! Och det är toppen. Allt har fungerat så mycket bättre än jag var rädd för, än jag kunde drömma om. Kärleken har visat sig vara värd att drabbas av!

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0