I don´t like the drugs...

image162Ja, herregud. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta!

Det privata vårdföretaget Hälsokällan försöker locka kunder med allsång! (LT)

Om utvecklingen fortsätter åt samma håll som friskolorna gjort så kommer vi snart se annonser av typen: "Läkarintyg varje gång!" och "Välj själv vilken medicin du ska ha, vem vet bättre än du?!".

I Eslöv har en läkare som dömts för att ha skrivit ut narkotikaklassade läkemedel på felaktiga gunder överklagat med hänvisning bl a till att han vill "ha prövat om han har brustit mot vetenskap och beprövad erfarenhet eftersom han varit ute i ett gott syfte." (SydSv) Får han rätt i det så blir det ju svårt att ha några regler överhuvudtaget!

                    "You and I are underdosed and we're ready to fall image163
                      Raised to be stupid, taught to be nothing at all
                      I don't like the drugs but the drugs like me

                     There's a hole in our soul that we fill with dope
                     And we're feeling fine
                     I don't like the drugs but the drugs like me"

                     Marilyn Manson

Dessutom misstänks var tionde privatläkare för ekonomiskt bedrägeri (DN), så det är ett problematiskt område det här!

För övrigt är det sorgligt att vi gått så långt att skribenter börjar propagera för att inte alla borde ha rösträtt! (Exp)

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Hastur

Med tanke på hur korkade folk i allmänhet är så lär dom få många kunder. För övrigt ser jag fram emot när världen tas över av datorer och nördar, då blir det ordning på torpet! :-P

2008-01-31 @ 12:28:33
URL: http://hasturs-blogg.blogspot.com

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0