Seven Deadly Sins

image149I går blev jag utmanad av Janis. Utmaningen består i att skriva sju sanningar om dig själv, och efter att ha sett utmaningen behandlad på flera bloggar så förstår jag att det handlar om lite obehagliga sanningar.

Jag har faktiskt nappat på utmaningen, men faktum är att texten blev lite personligare än jag har lust att lämna ut här på bloggen. Jag startade en utmaning om positiva och negativa egenskaper i december som jag kallade "Min önskelista, på DIG" och den säger en hel del om mig. Jag når nog i ganska hög grad upp till mina egna "krav" på andra. Sedan är jag nerlusad med negativa egenskaper och erfarenheter, men de håller jag som sagt lite privatare än så här.

Jag sammanställde de utmanade bloggarnas åsikter i inlägget "Den perfekta människan" och jag kan väl tillägga att av de negativa punkterna där så är det mest "avundsjuka", "överkänslighet" och "passivitet", i form av att jag alltid skjuter upp tråkiga och jobbiga saker, som jag känner att jag behöver jobba med just nu... 

När det gäller fortsättningen på utmaningen så säger jag som Janis; om någon känner sig manad så läser jag med intresse, men jag kräver det inte av någon.

image87Varför jag passar på att göra reklam för Traveling Wilburys? Jo, två höjdarskivor med supergruppen, bestående av George Harrison, Bob Dylan, Tom Petty och Roy Orbison, har remastrats och släppts på CD och en av dem innehåller låten "7 Deadly Sins"...såklart! :-)

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Janis

Intressant lista! Och jag ser att vi har samma dödssynder att arbeta med bägge två! Kommer du fram till något bra sätt att personlighetsutveckla de sidorna så kan du väl tipsa ;)
Men allvarligt, det är ju bra att man vill arbeta med sig själv, försöka bli en bättre människa, men ibland har man väl ändå lite FÖR stora krav på sig själv? Men kanske får vara snäll mot sig själv,
klappa sig på huvudet och säga att du är "good enough" - trots att du är långtifrån perfekt!

2008-01-23 @ 22:13:40

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0