Bara Folkpartiet har tvångstankar

image146Gårdagens utspel (DN) om att tvinga invandrarflickor att delta i undervisning mot sina föräldrars vilja möter tack och lov massivt motstånd med samma hänvisning som min. (se gårdagens inlägg)

"Inget borgerligt gehör för fp:s skolförslag" (SR)

"Folkpartiets förslag kritiseras av allianskamraterna, social­demokraterna och Lärarförbundet." (AB)

Dessutom har Björklund återigen sparkat in en redan öppen dörr. Länstidningen i Södertälje har ringt runt till skolledare, och ingen känner igen problemet, "-Jag fattar inte vad det här är för något. Jag har i alla fall inte befriat en enda elev under mina 31 år som rektor, och inte heller fått några ansökningar om det, säger till exempel Hovsjöskolans rektor Tom Hagman." I Malmö verkar situationen vara densamma (Sydsvenskan) och vi som såg Aktuellt i går vet att man på Rinkebyskolan löst problemet på ett föredömligt sätt; genom dialog och smidighet.

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0