Tisdagstema-Horisont

                        image71
Här är min bild av en horisont. Jag skulle önska att det var den horisonten jag såg i dag, men det är det inte. Varken bokstavligt eller som symbol för något som "skymtar vid horisonten". Varma kvällar på stranden känns oerhört avlägset just nu! Här kan ni hitta fler bilder inom tisdagstema-horisont.

För övrigt blir jag glad över att t o m Jan Björklund har insett att friskolorna inte konkurrerar på lika vilkor, läs i GP och SvD. Min åsikt finns i inlägget "Skoldebatt del 2". Jag hoppas också att ni som är politiskt intresserade inte missar mina uppdateringar till inlägget "Regeringskris", eller föresten, för att njuta av Reinfeldts desperata julkalender behöver man inte vara direkt intresserad! :-)

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu har jag gjort det igen! Jag har genomlidit flera timmar av gnälliga The Hives låtar, men det här var sista gången! Nu får det vara nog!

Jag har haft svårt för The Hives länge, man kan t o m säga att jag hatar gruppen The Hives (inget ont om dess medlemmar, dem känner jag inte)! Problemet är bara att jag inte riktigt har förstått varför... Under åren har jag verkligen försökt att tycka om dem. Köpt deras skivor och lyssnat på dem. Läst deras texter... Men det har aldrig fastnat! Varken text eller musik!

Jag har länge förklarat min avsky med att jag rent allmänt och automatiskt hatar överskattade grupper. Det är så rätt att gilla The Hives! Det räcker för att få mig att tycka tvärtom... Men det är inte bara det! Trots att jag försöker bortse från mina fördommar och bara lyssna på musiken så...låter det helt enkelt inte bra! Det är något riktigt fel i den där gnälliga rösten! Texterna ska vi inte ens tala om! Hur ofta har man inte hört folk säga "Jag älskar The Hives för deras texters skull", "de är så djupa...". Oxbajs! Bara för att det är svårt att förstå en text så är den inte djup!

Christer tycker verkligen om The Hives och ska på konsert i kväll och därför har jag alltså försökt igen. Visst har de skrivit några bra låtar och knåpat ihop en och annan bra textrad, men helheten! Det är ju så mycket skit mellan de bra delarna, och de delarna låter likadana allihopa. "Den nya plattan låter annorlunda..." Öhh, ursäkta! Med den rösten går det inte att förändra något!

Så, varför gillar jag inte The Hives? Jag älskar deppig musik, jag älskar texter med en mening och jag är inte helt rabiat när det gäller mainstream (herregud, jag gillar ju Coldplay)! Nu har jag bestämt mig för att anledning helt enkelt är att jag inte tycker att sången låter bra! Om de inte byter sångare så får de ingen mer chans! Punkt i det kapitlet för min del!

Haha, have fun at the hives.

2007-12-04 @ 19:26:25
URL: http://melwinsandbog.blogg.se
Postat av: Pontus

Shena stekarn, fan vad djup du är ;D

Hälsa Venetis vetja. Snygg horisontbild btw :)

2007-12-04 @ 19:34:29
URL: http://Pontmeisters.blogg.se
Postat av: Christer

Malin: Din syster brukar kalla dig något som jag inte vill göra rätt ut, men det börjar på shit och slutar på face... ;-)

Du kan ju inte vara seriös i alla fall! Du tycker ju att The Hives är ju BRA, eller hur?

Pontus: Tack...tror jag :-) Jag ska hälsa Venetis, och kolla in på din blogg lite då och då för att se om du har något vettigt att komma med. Känn
ingen press!

2007-12-05 @ 12:30:19
URL: http://christermagister.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0