Semesterbilder i personvalstider

image186Jaha, här har vi en "nyhet" som egentligen bara är nonsens och borde ignoreras, men eftersom någon lägger vikt vid den så blir den relevant... Sjukt!

Jag läste först i AB att någon "läckt" en bild på Obama där han är "klädd som en äldre somalisk man" och att Obamas läger uttalade sig: "- Clintons kampanj har sänkt sig till skamligt skrämselskapande", /.../ "Hans läger anser att offentliggörandet av fotografiet är ett smutsigt trick för att vända opinionen emot senatorn och underblåsa rykten att Barack Obama i hemlighet är muslim och därmed, i förlängningen, antiamerikan."

Helt sjukt att en semesterbild ska kunna tolkas som ett bevis på att man är "antiamerikan", och användas som smutskastning, i landet "over there" är ju den första tanken. Sedan gick jag vidare till SvD och DN där man har publicerat TT-Reuters utskick och i denna läser jag att Clinton-kampanjen uttalat sig: "- Barack Obamas kampanj borde skämmas om den antyder att ett foto på honom i traditionella somaliska kläder skulle kunna söndra."

Jag vet inte hur det verkligen ligger till i det här fallet, men jag vet att själva debatten är ett tecken på att något är fel, mycket fel, i det samhället!

Mer om smutskastningen finns att läsa i en annan SvD artikel. Det finns säkert fördelar med personval, se mitt tidigare inlägg, men det är ju sånt här man är rädd för!

För övrigt förstår jag inte hur man kan tro att en färg i sig skulle påverka ett barns utveckling, det är ju för 17 hur omgivningen reagerar som påverkar!

Gårdagens "debatt" om kvinnor i militärtjänsten kom av sig lite... Är det någon som inte tycker att även kvinnor ska ha värnplikt?

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0