God jul!

Det kommer nog inte att hända så mycket här i bloggen under jul och nyår, men några ströinlägg ska jag nog hinna med! Jag har ju skrivit om skolavslutningar tidigare, och här är några bilder från julcabarén på min skola. I år var temat "Tomte söker fru" och det slutade med att tomten drog på sig MC-stället och drog till Las Vegas med "Big brother bimbon". Dans, sång och teater i en skön blandning. Ingen kyrka, ingen präst och inga tråkiga tal av rektorer och lärare; det här är elevernas avslutning och de bestämmer. Det är tradition för dem!
                            

Annars är jag är inte mycket för traditioner överhuvudtaget, men utan Kalle blir det ingen jul!

En annan jultradition som brukar vara ganska plågsam har Teflonminne livat upp, kolla in hans sköna rim! Kanske kan han skriva ett rim till ett par stulna kalsonger? ;-)

I anslutning till inläggen "Politisk pajkastning", "Regeringskris", och "Regeringskris - del 2" så fortsätter dramat här: "Nedgången för regeringspartierna bekräftas i årets sista stora opinionsmätning, där oppositionen leder med 57,0-39,1." "Nu är det moderaternas sjunkande väljarstöd som är problemet för regeringsalliansen." Alf Svensson är plötsligt en av alliansen kritiker och hans sågning av regeringen tar stor plats i Aftonbladet, DN och SvD. Jag undrar mest om Affe är så inflytelserik, eller om det är politisk nyhetstorka som placerat honom i rampljuset igen?

Nej, nu är det dags att fixa laxsallad med mango! Jag önskar Er alla en riktigt god jul!

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer
Postat av: jessi

God jul på dig :)

2007-12-24 @ 08:33:25
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: Pontus

Min syrra på högra bilden till höger :)

2007-12-25 @ 11:06:42
URL: http://Pontmeisters.blogg.se

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0