Skolavslutning, sex, bönder och horor...

image99Eftersom alla mina elever tydligen tränar inför avslutningscabarén i dag så har jag tid att citera och kommentera lite roliga, eller intressanta, artiklar. Jag kommer att anknyta till mina tidigare inlägg, så läs dem också om ämnet faller er i smaken och ni vill ha en vidare bild. Vi har alltså en avslutningscabaré i matsalen på min skola och vad jag tycker om avslutningar i kyrkan kan ni läsa i inlägget  "Religiösa påtryckningar!"

På tal om politikerförakt som jag nyligen skrev om i inlägget "Dumt att jobba!" så skriver Daniel Alsén på politikerbloggen ett inlägg om riksdagsledamoten Gunnar Andrén (fp). Han verkar inte ha riktig koll på verkligheten: "Riksdagsledamot ville göra skatteavdrag för sudoku". Skatteverket nekar hans avdrag på bl a cykellås (för att cykeln riskerar att bli stulen utanför riksdagen) och klädtvätt (för att han en gång blev smutsig på väg till jobbet) och Gunnar säger "- Det är oförskämt. Jag har ju skickat kvitton på alltihop" och tänker överklaga...

Aktuell i samma tema är också Ulrika Mässing, "- Det är en plikt och en integritetsfråga att ha en egen försörjning så länge man är arbetsför och har hälsan". Det är bara att hoppas att hon står för de orden och att det här inte bara är ett försök att bland bort korten.

"Fräls oss ifrån sexet!" är en rubrik som lockar och förbryllar, jag har alltid velat bli frälst med sex... Det visar sig att image100det är en artikel som anknyter till mitt tidigare inlägg "Glamorösa horor och fingrar i röven!". Här ondgör man sig över att "vår tid är extremt sexfixerad" och lägger fokus på kvinnans roll som sexobjekt  i media (förvånad?). "Problemet är då inte att kvinnan inte får knulla runt, utan att hon måste det för att få ett värde som kvinna. Problemet är inte att kvinnor inte får njuta av sex, utan att hon måste fejka orgasm eftersom det är hennes kulturella uppdrag att älska sex och att vara århundradets knull." Japp!! Läs mitt tidigare inlägg för att ta del av mina splittrade åsikter i frågan sexualmoral. För att även anknyta till hororna så har Teflonminne ett aktuellt inlägg om det och jag länkar till Expressen där ni kan tycka till om straffskalan för sexköp, men inte om själva lagen är bra eller anus...

image101Allas vår Babben har tydligen hamnat i blåsväder! "Tittarna gillade inte sexskämtet om bonde-Fredrik". Jag har aldrig sett programmet "Bonde söker fru" och känner inte Fredrik, men inte kan bonden vara så bakom flötet att han inte visste vad han gav sig in på när han ställde upp!? Han kanske skulle ha läst mitt gamla inlägg "Exhibitionism och voyeurism" där jag bl a skriver: "Det gäller att hitta sin egen gräns. Att hålla sig inom ramen för vad man riskerar att ångra."

Slutligen fortsätter jag att bygga på mina inlägg "Regeringskris" och "Regeringskris - del 2" med hjälp av DN: "Fastighetsskatten var en vinnarfråga för de borgerliga i valrörelsen 2006. Sedan dess har oklara och ryckiga besked skapat mer misstämning än glädje." De har det inte lätt nu! Man skriver också att"Alliansens grundfel var att den lovade för mycket före valet." I inlägget "Politisk pajkastning" skriver jag bl a om svikna löften och har en länk till vad alliansens lovade, så att ni själva kan kontrollera löften och bocka av dem...

Länkar till andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här.
Jag kommer att svara dig här i min egen blogg, så välkommen tillbaka!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0